水野朋子さんのマイページ

Devils Bible407-1 悪魔のバイブル407−1

 そして、そんな本物のピアニストたちに、「うんこ座りフェラチオ女
またはおかま」たちにはまった天才妄想患者たちはどう逆襲するのか?
And do you know how those "genius paranoiacs" who've just been
brought to believe themselves to be geniuses by those fellatio
(male?) women's hypnotism counterattack against real pianists
who accuse them of their delusion...?

 「今日は我々のサロンコンサートでエリザベスに平均律のフーガを弾いて
もらうことになっている。「例の仕掛け」の用意はいいな?」
"Today we are going to let Elizabeth play those fugues from "Wohl-
temperiertes Klavier vol. 1" at our concert. Are you ready to
"disturb" her, everyone?"

 「はっ!ぬかりなくやっております。昨晩一晩かけて、念には念を入れて
脳をあれこれいじっておりますから、とんでもないミスをやらかすように、
ですけどねえ...」フェラチオ女(またはおかま?)たちの側近たちは
こう言ってほくそ笑む。
"Yes!! We are sure everything is OK!! She will ABSOLUTELY commit
incredible blunders because we've messed up and deeply hypnotized
her brain all through the night...," fellatio (male?) women's close
advisors chuckle to themselves.

 それを聞いていたエリザベスは、執事と顔を見合わせる。
Elizabeth and the Steward, who've been listening to their conversa-
tion, glance at each other.

 「やっぱりこんなことを仕組んでるんだわ...ほんと、この人たちったら
凶悪よね。」
"Did you hear that? They are such schemers. They are so outrageous."

 「いえ、所詮、「うんこ座りフェラチオ女またはおかま」のフェラチオに
はまっているだけの妄想患者たちですからね、やることがそれなりに汚い
ことこのうえありません...」
"Well, they are after all "genius paranoiacs" who've just been
brought to believe themselves to be geniuses by those fellatio
(male?) women's hypnotism. That's why they are so dirty..., Lady."

 平均律第一集の楽譜を片手に、エリザベスが舞台に登場する。いったい
何を始めるかと思いきや...にこやかに微笑みながら、以下のように説明
する。
Elizabeth appears on the stage with the score of "Wohltemperiertes
Klavier vol.1" in her hand. Unpredictably enough, she gives such an
account, smiling.

 「皆さん、お集まりいただきましてありがとうございます。ただいまより、
私のお気に入りのレパートリーである、ヨハン・セバスチャン・バッハの
平均律第一集よりフーガの第一、二、四、七、八番を演奏させていただきます。
"Thank you for coming, everyone! Today, I'd like to play my favorite
repertoire, the 1st, 2nd, 4th, 7th and 8th fugues from J.S.Bach's
"Wohltemperiertes Klavier vol.1".

 なお、今回は、全ての作品を、二回ずつ演奏させていただきます。つまり、
「間違い探し」という企画なのですが...一回目は間違いだらけです。
皆さんは、よくお耳をお澄ましになって、どこでどう間違えたか注意深く
お聴きください。
And, this time, let me play each fugue twice. I'll make so many
mistakes in my first tries, so, please listen carefully and find mis-
takes, I mean, where and how I make them.

 そして二回目は、全てのミスを修正して、限りなく楽譜に忠実に演奏します。
では、どうぞお楽しみください。」
And in my second tries, I'll correct all those mistakes and play them
almost perfectly according to the original scores. Please enjoy my
performance!!"

 演奏が始まるが、はたして、一回目は、こんなところで間違えるか、という
ところでとんでもないミスを連発する。
Elizabeth begins to play those fugues. As we expected, she makes
incredible mistakes here and there in her first tries.

 「あのおかたたちもほんとうに「あくどい」おかたがたですが...ここ
まで凄い催眠術をおかけになるとはねえ...」執事もはらはらしながら
聴いている。
"Oh, my god!! Those people are so vicious...!! They've hypnotized
Lady Elizabeth's brain so deeply!!" the Steward is listening to her
performance in great suspense.

 しかし、さすがは本物の天才エリザベス、
http://www.youtube.com/watch?v=FL86Fg6jF2U&feature=channel_page
http://www.youtube.com/watch?v=ORjZon4evNQ
二回目は注意深く楽譜を見ながら、すべての仕掛けを修正し、限りなく完璧に
近く演奏し、拍手喝采を浴びる。
But, like the real genius Elizabeth that she is,
http://www.youtube.com/watch?v=FL86Fg6jF2U&feature=channel_page
http://www.youtube.com/watch?v=ORjZon4evNQ
in her second tries, she corrects all those mistakes and plays those
fugues almost perfectly according to the original scores, sight-reading
the scores very carefully, and receives loud applause.

Binder: 水野朋子のバインダー(日記数:994/全体に公開)