ピアノのお稽古は天才教育? Practicing the piano makes geniuses???

投稿者:水野朋子さん  2014/05/28 16:18  MLNo.224   [メール表示]

幼少の頃からピアノを練習すると、有名大学にも楽々合格
できる?6歳よりクラシックピアノを始め、その後合唱部、
器械体操部、吹奏楽部と、学校一ハードだと目されていた
クラブ活動に励みながら、予備校にも通わず九州大学文学部に
ストレートで合格した水野朋子が自ら証明するその天才教育
効果とは?割高なお月謝も長い目で見るとむしろ安上がり、
ピアニストにならずとも、エリート人生まっしぐら、も夢
ではありませんよ!!
Practice the piano since you are a very little child, and
you can pass the entrance exam of prestigious universities
so easily??? Composer Tomoko Mizuno, who began to practice
the piano at 6, passed the entrance exam of the faculty
of literature of Kyushu University at one try, devoting her-
self to the hardest club activities of her alma maters,
chorus, apparatus gymnastics and brass ensemble, without
attending any cramming schools. Expensive tuition fees
work out cheaper in the long run. You don't have to be
a professional pianist, but you can be at least a member of
the "elite"!!
http://www.freeml.com/bl/230249/885499/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/32744639.html

 「薔薇といえば...お嬢様は5月23日の金曜日、近くの園芸
センターに、薔薇の写真を撮りにお行きになりましたな。」
"When it comes to roses... you went to the nearby botanical
garden and took some pictures on Friday, May 23rd, Lady?"

 「ええ。薔薇がとても綺麗だったから、なかなか芸術的な写真が
撮れたわ。
"Yes. The roses were so beautiful that I could take such
rather artistic pictures.

 これが作曲家水野朋子の近況報告よ。
I'll let you know how I, composer Tomoko Mizuno, am getting
along.
http://www.freeml.com/ep.umzx/grid/Photo/node/PhotoEntryFront/user_id/230249/file_id/237333
http://www.freeml.com/ep.umzx/grid/Photo/node/PhotoEntryFront/user_id/230249/file_id/237334
http://www.freeml.com/ep.umzx/grid/Photo/node/PhotoEntryFront/user_id/230249/file_id/237335
http://www.freeml.com/ep.umzx/grid/Photo/node/PhotoEntryFront/user_id/230249/file_id/237336
http://www.freeml.com/ep.umzx/grid/Photo/node/PhotoEntryFront/user_id/230249/file_id/237337
http://www.freeml.com/ep.umzx/grid/Photo/node/PhotoEntryFront/user_id/230249/file_id/237338

 「脱線しましたが、ピアノの先生のお話は、なかなか有意義な
お仕事ですな。」
"We digressed from the main subject... teaching how to play
the piano is really meaningful, Lady?"

 「そうね。
"Yes.

 プロのピアニストになるには、それなりの才能も環境も必要だし、
たとえそれらに恵まれていても、食べていけるのはほんの一握りよ。
To become a professional pianist, we need suitable talents,
environments, and so on. Even if we are blessed with them,
it'd be rather hard to live on our salaries as pianists.

 だけど、ピアノのお稽古には、別の利点があるのよ。つまり、
いわゆる「天才教育」だってこと。
But practicing the piano has another advantage. It is
so-called "education of gifted children".

 かくいう私水野朋子
http://www.freeml.com/bl/230249/432906/
も、6歳でお稽古を始めて、14歳まで8年間続けたのだけど、
10歳から安岡小学校合唱部、安岡中学校器械体操部、下関西高
吹奏楽部と、いずれも学校一ハードだと目されていた部活動に
明け暮れ、塾や予備校にも一切通わなかったにも関らず、常に
トップクラスの優等生で、そんなにガリガリ勉強していたわけ
でもないのに九州大学文学部にストレートで合格したの。
I, composer Tomoko Mizuno,
http://www.freeml.com/bl/230249/432906/
who continued practicing the piano from 6 to 14, passed the
entrance exam of the faculty of literature of Kyushu Univer-
sity at one try, devoting myself to the hardest club activ-
ities of my alma maters, chorus, apparatus gymnastics
and brass ensemble, without attending any cramming schools,
continuing being one of the top-class students without
studying like mad.

 これってやっぱり、ピアノのお稽古のおかげだと思うわ。」
Thanks to practicing the piano, isn't it???"

 「器械体操の効果もあるでしょうな。さすがに毎日、生きるか
死ぬか、という危険極まりない競技を経験した日には、尋常ならぬ
集中力が身につくというものです。」
"Thanks to practicing apparatus gymnastics, too, isn't it?
You have cultivated extraordinary ability to concentrate,
always with danger of serious injury or death, Lady?"

 「そうなのよ。いつだったか、鞭でビシバシというドイツ式の
ピアノのレッスンをテレビで垣間見て怖がった"ことがあるけど...
私は器械体操で経験したの。」
"Well, it was so terrifying and surprising to see German piano
teachers whipping their pupils. But, actually, I experienced it
at the apparatus gymnastics club."

 「しかしながら、音楽はむしろ遊び半分で、お歌もお得意ですから、
お嬢様の演奏はむしろ、音楽的で楽しいと評判ですな。
"But you play the piano half in sport, so everyone says
your performance is rather amusing, being a good singer, Lady.

 さて、皆さん、バッハのインベンション
http://www.youtube.com/watch?v=FL86Fg6jF2U&feature=channel_page
をお弾きになりたいかた、
水野朋子の作品
http://www.freeml.com/bl/230249/618581/
をお弾きになりたいかた、もしくは、有名大学に楽々合格なさり
たいかた、迷わずに、ピアノのお稽古をお始めになってはいかが
でしょうか?作曲家水野朋子に師事をご希望のかたは、083
(258)2038まで、お気軽にお問い合わせください。」
Well, everyone, if you'd like to play Bach's Inventions,
http://www.youtube.com/watch?v=FL86Fg6jF2U&feature=channel_page
or Tomoko Mizuno's piano works,
http://www.freeml.com/bl/230249/618581/
or if you'd like to pass the entrance exams of prestigious
universities so easily, why don't you begin to practice
the piano? If you'd like to be taught by composer Tomoko
Mizuno herself, please do not hesitate to call her;
083-258-2038."

◆◆◆◆◆ 水野朋子 ◆ Tomoko Mizuno ◆◆◆◆◆

本物の水野朋子と偽者との見分け方とは?
How To Distinguish The Real Tomoko Mizuno From Imposters???
http://www.freeml.com/bl/230249/703006/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30073554.html
http://www.freeml.com/bl/230249/646449/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29804931.html
http://www.freeml.com/bl/230249/646451/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29805036.html
http://www.freeml.com/bl/230249/646452/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29804953.html
http://www.freeml.com/bl/230249/656748/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30073818.html
http://www.freeml.com/bl/230249/656749/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30073835.html
http://www.freeml.com/bl/230249/656751/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/31069409.html
http://www.freeml.com/bl/230249/701354/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29765044.html
http://www.freeml.com/bl/230249/669212/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30073639.html
http://www.freeml.com/bl/230249/672460/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30073722.html
http://www.freeml.com/bl/230249/681746/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29355427.html
http://www.freeml.com/bl/230249/681749/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29355460.html
http://www.freeml.com/bl/230249/681750/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29355483.html
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29571306.html
http://www.freeml.com/bl/230249/724462/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30251121.html
http://www.freeml.com/bl/230249/726065/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30280856.html
http://www.freeml.com/bl/230249/727658/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30309936.html
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30336198.html
http://www.freeml.com/bl/230249/727661/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30310004.html
http://www.freeml.com/bl/230249/727662/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30310049.html
http://www.freeml.com/bl/230249/735692/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30450203.html
http://www.freeml.com/bl/230249/742463/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30561796.html
http://www.freeml.com/bl/230249/742465/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30561823.html
http://www.freeml.com/bl/230249/772009/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/31048015.html
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/31048018.html
http://www.freeml.com/bl/230249/773521/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/31069444.html
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/31069447.html
http://www.freeml.com/bl/230249/773526/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/31069538.html
http://www.freeml.com/bl/230249/773528/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/31069563.html
http://www.youtube.com/user/MizunoTomoko#p/u
http://www.youtube.com/watch?v=lKop9W_qW74
http://www.youtube.com/watch?v=LUgLWV3m7cU
http://www.youtube.com/watch?v=9B8MXxDCNfc
http://www.youtube.com/watch?v=KduKjkND3y0
http://www.youtube.com/watch?v=y332Rftyk1w
http://www.youtube.com/watch?v=FL86Fg6jF2U&feature=channel_page
http://www.youtube.com/user/MizunoTomoko#p/u/2/W-rut7P8XIc
http://www.youtube.com/watch?v=aOqUC6DLZ_E
http://www.youtube.com/watch?v=k6Sv8tCq_BI

redroses@…
http://www15.ocn.ne.jp/~redroses/profile.htm
http://www.freeml.com/ep.umzx/grid/Blog/node/BlogFront/user_id/230249

DoubleMoonForeignLanguageInstitute
http://www.freeml.com/ep.umzx/grid/Blog/node/BlogEntryFront/user_id/230249/blog_id/443664

DoubleMoonオリジナル文型練習ゲーム DoubleMoonSentenceBuildingGame
http://www.youtube.com/watch?v=CqD6jHf1xhE&feature=channel_page
http://www.vector.co.jp/soft/win95/edu/se179630.html

私の緊急連絡先 My Emergency Contact Address
http://www.freeml.com/bl/230249/589711/
http://www.freeml.com/bl/230249/722895/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30221921.html
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30221927.html

私の履歴書 My Curriculum Vitae
http://www.freeml.com/bl/230249/432906/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29837575.html

私の自筆口述遺言書 My Handwritten, Orally Stated Will
http://www.youtube.com/watch?v=-9ZwgRL69AE
http://www.freeml.com/bl/230249/583208/

作曲家水野朋子の新音楽試聴コーナー The New Audition Room Of Composer Tomoko Mizuno
http://www.freeml.com/bl/230249/618581/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29837549.html
http://www.freeml.com/bl/230249/628737/

私の『紅い薔薇』を弾いてみませんか?
If you'd like to play my “Red Roses”, please see;
http://www.freeml.com/bl/230249/606605/
http://www.freeml.com/bl/230249/606602/
http://www.freeml.com/bl/230249/608740/