日英独トライリンガル講師による楽しい初級ドイツ語講座? A Very Interesting German Class For Beginners???

差出人: 水野朋子さん <redroses…>
ML.NO [musicpg:0136]
本文:

日英独トライリンガル講師による楽しい初級ドイツ語講座にあなたも
参加してみませんか?テキストは、BARRONS社の「LEARN GERMAN」。
その洗練されたドイツ語のテキストを、英語訳および英語での文法
的説明を逐次日本語にも翻訳しながら、専任講師が美しく模範的な
発音で読み上げます。難解な文法用語その他の備忘録として、日英
独トライリンガルの綺麗な文字でその都度板書もいたしますので
ノートをとる際にも大変役立ちます。もちろん、テキストの内容や
ドイツ語に関する皆さんのご質問にも、随時日英バイリンガルで
わかりやすくお答えいたしますのです、安心して学習が進められます。
Why dont you join "A Very Interesting German Class For
Beginners By A Japanese-English-German Trilingual Instructor"?
Using "LEARN GERMAN" by BARRONS, the trilingual instructor
reads out the text written in sophisticated English and Ger-
man, translating all of them into Japanese one after another
word, phrase and sentence, clearly and excellently. All the
difficult technical terms will be written on the blackboard
in the three languages and easily can be taken notes. More-
over, the trilingual instructor will answer all your questions
about the text and the German language in Japanese and English
bilingual.
http://www.freeml.com/bl/230249/732258/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30392163.html

 そこで、側近たちは、以下のようなお知らせを大学の教養部内に
掲示することにした。
So, the close advisors have decided to put up such a notice
on the bulletin board at the faculty of liberal arts.

[...]

 複雑難解、頭痛の種だと評判のドイツ語の初級文法を、日英バイ
リンガルの講師と共に楽しくお勉強してみませんか?日本語のネイ
ティブスピーカーのあなたはもちろん、そうでないかたも英会話が
お出来になれば、十分楽しめます。
Why dont you join a beginners class to learn the German
language, which has been rather notorious among foreign
students for its difficulty? This lecture can be enjoyed
not only by Japanese native speakers but also by other
people as long as they understand English well.

 テキストは、BARRONS社の「LEARN GERMAN」。ドイツ旅行を控え
たビジネスマン夫妻が、その準備として、初級ドイツ語を簡単です
が行き届いた文法的説明を交えながら学習する、という内容です。
The textbook is "LEARN GERMAN" by BARRONS, where not only
basic, daily German words, phrases and expressions but also
the German grammar for beginners can be learned, with an
American couple who learn German preparing for their business
trip to Germany.

[...]
わかりやすくお答えいたしますので、安心して学習が進められます。
[...]

 場所:九州大学教養部○○講義室」
The lecture will be given at XXX auditorium, at the faculty
of liberal arts, Kyushu University."

 「これは...学生側にとってはけっこう楽しい講義かもしれま
せんが、講師にはなかなかの手腕が要求されますな。」
"Well, this lecture sounds rather amusing to students, but
rather demanding to the instructor, doesnt it?"

 「ま、しかし、この大学には、この映像
http://www.youtube.com/user/MizunoTomoko#p/a/u/1/tGN9luCyGsU
http://www.youtube.com/user/MizunoTomoko#p/a/u/0/zxi5sMwd15M
の顔の部分はどこか人工的に歪められていて、その実際の顔はむしろ
このクリップ
http://www.youtube.com/watch?v=lKop9W_qW74
の中に登場する顔であるエリザベスつまり本物の水野朋子と同様、
こんな物凄いカリキュラム
http://www.freeml.com/bl/230249/724462/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30251121.html
の洗礼を受けたエリート職員が文学部にまだ数多く存在すると
思われますので、このくらいの仕事は朝飯前だと思われます。」
"But, you know, there MUST definitely remain such "elite"
graduates as Elizabeth, that is, the real Tomoko Mizuno,
although the face of the figure which appears in these
video clips
[...]
looks somehow artificially distorted and her real face
actually looks like that of the figure in this video clip;
http://www.youtube.com/watch?v=lKop9W_qW74
at the faculty of literature of that university, whove been
"baptized" with such a horrible curriculum,
http://www.freeml.com/bl/230249/724462/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30251121.html
and such a task would be just a piece of cake for them,
wouldnt it?"

 「そうですな。20年以上も国民の血税で研究活動を続けている
国立大学関係者ですから、そうでなくては国民も納得しないでしょう
ね。というわけで、我々も、是非彼らに期待しましょう!」
"I think so, too. Since theyve been studying the German
literature or linguistics for over 20 years on the taxpayers
money at the national university, they MUST be able to do
such a task rather easily, or taxpayers would doubt them to
have been just parasites on the taxpayers precious money.
Lets wait and see how they will do exactly what is expected
of them!!"

 「英語はともかくとして、ドイツ語なんて別に使う機会もないのに、
勉強してなんになる?とおっしゃるかたもいらっしゃるでしょうが、
実はこの勉強法には、右脳を活性化することで、記憶力を高めて
頭の回転を良くするという効果も十分期待できるらしいですので、
直接ドイツ語が必要でないかたにもお奨めかもしれません。」
"Some people might say, "Well, we need English but not German
for our business!". But, actually, this learning method
is highly recommended for everyone because it vitalizes the
right hemispheres of our brains and enhances our memories
and mental agility."

◆◆◆◆◆ 水野朋子 ◆ Tomoko Mizuno ◆◆◆◆◆

本物の水野朋子と偽者との見分け方とは?
How To Distinguish The Real Tomoko Mizuno From Imposters???
http://www.freeml.com/bl/230249/703006/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30073554.html
http://www.freeml.com/bl/230249/646449/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29804931.html
http://www.freeml.com/bl/230249/646451/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29805036.html
http://www.freeml.com/bl/230249/646452/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29804953.html
http://www.freeml.com/bl/230249/655094/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30073803.html
http://www.freeml.com/bl/230249/656748/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30073818.html
http://www.freeml.com/bl/230249/656749/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30073835.html
http://www.freeml.com/bl/230249/701354/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29765044.html
http://www.freeml.com/bl/230249/665224/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29804969.html
http://www.freeml.com/bl/230249/665225/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29804976.html
http://www.freeml.com/bl/230249/669212/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30073639.html
http://www.freeml.com/bl/230249/672460/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30073722.html
http://www.freeml.com/bl/230249/681746/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29355427.html
http://www.freeml.com/bl/230249/681749/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29355460.html
http://www.freeml.com/bl/230249/681750/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29355483.html
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29571306.html
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29571329.html
http://www.freeml.com/bl/230249/702999/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29837364.html
http://www.freeml.com/bl/230249/722895/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30221921.html
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30221927.html
http://www.freeml.com/bl/230249/726065/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30280856.html
http://www.freeml.com/bl/230249/726074/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30280931.html
http://www.freeml.com/bl/230249/727661/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30310004.html
http://www.freeml.com/bl/230249/727662/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30310049.html
http://www.freeml.com/bl/230249/727658/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30309936.html
http://www.freeml.com/bl/230249/729058/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30336284.html
http://www.freeml.com/bl/230249/732258/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30392163.html
http://www.youtube.com/user/MizunoTomoko#p/u
http://www.youtube.com/watch?v=lKop9W_qW74
http://www.youtube.com/watch?v=LUgLWV3m7cU
http://www.youtube.com/watch?v=9B8MXxDCNfc
http://www.youtube.com/watch?v=KduKjkND3y0
http://www.youtube.com/watch?v=y332Rftyk1w
http://www.youtube.com/watch?v=FL86Fg6jF2U&feature=channel_page
http://www.youtube.com/user/MizunoTomoko#p/u/2/W-rut7P8XIc
http://www.youtube.com/watch?v=aOqUC6DLZ_E
http://www.youtube.com/watch?v=k6Sv8tCq_BI

redroses@…
http://www15.ocn.ne.jp/~redroses/profile.htm
http://www.freeml.com/ep.umzx/grid/Blog/node/BlogFront/user_id/230249

DoubleMoonForeignLanguageInstitute
http://www.freeml.com/ep.umzx/grid/Blog/node/BlogEntryFront/user_id/230249/blog_id/443664

DoubleMoonオリジナル文型練習ゲーム DoubleMoonSentenceBuildingGame
http://www.youtube.com/watch?v=CqD6jHf1xhE&feature=channel_page
http://www.vector.co.jp/soft/win95/edu/se179630.html

私の緊急連絡先 My Emergency Contact Address
http://www.freeml.com/bl/230249/589711/
[...]

私の履歴書 My Curriculum Vitae
http://www.freeml.com/ep.umzx/grid/Blog/node/BlogEntryFront/user_id/230249/blog_id/432906
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29837575.html

私の自筆口述遺言書 My Handwritten, Orally Stated Will
http://www.youtube.com/watch?v=-9ZwgRL69AE
http://www.freeml.com/bl/230249/583208/

ゲームを使って英語の日常会話を楽しくおぼえましょう!!
http://www.freeml.com/ep.umzx/grid/Blog/node/BlogEntryFront/user_id/230249/blog_id/443664

翻訳承ります Translation Offer
http://www.freeml.com/ep.umzx/grid/Blog/node/BlogEntryFront/user_id/230249/blog_id/486679

作曲家水野朋子の新音楽試聴コーナー The New Audition Room Of Composer Tomoko Mizuno
http://www.freeml.com/bl/230249/618581/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29837549.html
http://www.freeml.com/bl/230249/628737/

私の『紅い薔薇』を弾いてみませんか?
If youd like to play my “Red Roses”, please see;
http://www.freeml.com/bl/230249/606605/
http://www.freeml.com/bl/230249/606602/
http://www.freeml.com/bl/230249/608740/