えっ!?国立大学に「統語論の権威」の似非教授??? A Bogus Professor Called "An Authority On Syntax" At A National University???

差出人: 水野朋子さん <redroses…>
ML.NO [musicpg:0141]
本文:

日本の国立大学に、中学生も書かないようなおかしな英作文をする
「統語論の権威」の似非教授???This is a pen that I bought it
yesterday. こんな英文、あなたは正しいと思いますか?いったいどこが
間違っているのか、論文調で正しく証明できますか???
Oooops!! Theres a bogus professor called "an authority on syntax"
who writes weird English sentences giving a lecture at a Japanese
national university? What do you think of such an English sentence
"This is a pen that I bought it yesterday"? If you think its un-
grammatical, could you please systematically demonstrate on what
point its wrong and how we should revise it, could you???
http://www.freeml.com/bl/230249/735692/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30450203.html

 「まあ...その噂
http://www.freeml.com/bl/230249/735688/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30450084.html
はほんとうなの?国立大学に、中学生も書かないようなおかしな
英作文をする「統語論の権威」の似非教授がいらっしゃるなんて
...いくらなんでも、そんなの嘘に決まってるわ。」
"Oh... Rumor
http://www.freeml.com/bl/230249/735688/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30450084.html
has it that theres a bogus professor called "an authority
on syntax" who writes weird English sentences giving a lec-
ture at a national university? You are kidding, arent you?"

 エリザベスは訝しげに執事をたしなめる。
Elizabeth reproves the Steward, looking doubtful.

 「私が大学生だった頃は、うちの大学の文学部も物凄くレベルが
高かったのよ。専門のドイツ語のみならず英語においても、統語論
的な小論文のようなものを試験で何度も書いたおぼえがあるわ。」
"When I was a student at Kyushu University, they were giving
rather high-level lectures at the faculty of literature.
I remember writing not a few syntactic essays not only about
the German language, my major, but also about the English
language in the final exams."

 「そうですな。たとえ素材は英語とドイツ語でも、もちろん、
日本語でお書きになったのでしょう?」
"I know that, Lady. You wrote them, of course, in Japanese,
about the German language as well as the English language,
right?"

 「当たり前よ。九州大学は日本の国立大学なのだし、母国語で
小論文もまともに書けないようでは、入学試験に受からないもの。」
"Yes, of course! Kyushu University is a Japanese national
university students who cannot write good essays in our
native language Japanese can never enter!"

 「そういえば、言語学関係の試験の成績はいつも優でいらっしゃい
ましたな。統語論のみならず音声学も。」
"I DO know you were always getting an A in linguistics, in
not only syntax but also phonetics."

 「好きこそものの上手なれ、ってことかしら?統語論という学問
には、数学の証明問題みたいなところがあるのよ。ただ単に単語や
用語や慣用句などを丸暗記すればいい成績がとれるというものでも
なくて、もっと別次元の、高度な知的作業なのよ。
"What you like you will do well, right? Listen, syntax is
very similar to demonstrating theorems in mathematics.
Its rather a high-degree work on a different plane from
that of, for example, rote memorization of some words,
technical terms, idioms, sentences and so on.

 統語論を真面目に勉強している人は、もちろん、This is a pen
that I bought it yesterday. なんて奇妙な英文は絶対に書かないわ。
つまり、必然的に、作文力もアップするはずなのよ。数学の証明問題
が好きな人には特にお奨めだわね。」
People who have studied syntax seriously themselves never
write such a weird sentence, "This is a book that I bought
it yesterday." Their faculties of English composition are
definitely developed correlating with their study of syntax.
So, syntax is highly recommended to mathematics lovers,
I think."

 「そしてそれこそが、このようなゲーム
http://www.youtube.com/watch?v=CqD6jHf1xhE&feature=channel_page
http://www.vector.co.jp/soft/win95/edu/se179630.html
を考案なさった、本物の九州大学文学部卒業生である本物の水野朋子
http://www.freeml.com/bl/230249/432906/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29837575.html
http://www.youtube.com/watch?v=-9ZwgRL69AE
http://www.freeml.com/bl/230249/583208/
を証明するためのひとつの重要な手がかり、というわけですな、
お嬢様?」
"And thats the very one of the key pieces of evidence with
which you are proved to be the real Tomoko Mizuno, the real
graduate of the faculty of literature of Kyushu University,
[...]
as well as the inventor of such a language educational game.
[...]
right, Lady?"

 「ええ。つまりそういうことだわね。」
"Yes, DEFINITELY."

 それまではいつもの怖いほど真剣な表情だったエリザベスつまり
本物の水野朋子
http://www.youtube.com/watch?v=lKop9W_qW74
はにっこり微笑む。その両の頬にはいつも通り、くっきりと深い
えくぼ
http://www.youtube.com/watch?v=k6Sv8tCq_BI
が浮かぶ。この人を一目瞭然に証明するかなり珍しい身体的特徴で
ある。
Elizabeth, that is, the real Tomoko Mizunos overpoweringly
serious usual expression
http://www.youtube.com/watch?v=lKop9W_qW74
breaks into a mild smile,
http://www.youtube.com/watch?v=k6Sv8tCq_BI
with her usual deep, clear dimples on both her cheeks, a
rather rare physical feature which makes us able to recognize
her, the real Tomoko Mizuno, at a glance.

 「あの偽物好きな人たちが、私の偽者を使ってこれ以上世間様に
迷惑をかけては困るでしょう?それに、私の恥にもなるし...
だから、あらかじめ、そういうことが絶対にないように、こうやって
お断りしているのよ。
http://www.freeml.com/bl/230249/703006/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30073554.html
"Whatever, I cant allow those weird people who love fakes or
bogus things so much to cheat and put the society to serious
trouble any more, or those weird stand-ins of me will bring
shame on me. So, I decided to give the society such a notice
http://www.freeml.com/bl/230249/703006/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30073554.html
beforehand so that good people would never be cheated by
those swindlers."

◆◆◆◆◆ 水野朋子 ◆ Tomoko Mizuno ◆◆◆◆◆

本物の水野朋子と偽者との見分け方とは?
How To Distinguish The Real Tomoko Mizuno From Imposters???
http://www.freeml.com/bl/230249/646449/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29804931.html
http://www.freeml.com/bl/230249/646451/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29805036.html
http://www.freeml.com/bl/230249/646452/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29804953.html
http://www.freeml.com/bl/230249/655094/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30073803.html
http://www.freeml.com/bl/230249/656748/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30073818.html
http://www.freeml.com/bl/230249/656749/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30073835.html
http://www.freeml.com/bl/230249/701354/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29765044.html
http://www.freeml.com/bl/230249/665224/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29804969.html
http://www.freeml.com/bl/230249/665225/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29804976.html
http://www.freeml.com/bl/230249/669212/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30073639.html
http://www.freeml.com/bl/230249/672460/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30073722.html
http://www.freeml.com/bl/230249/681746/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29355427.html
http://www.freeml.com/bl/230249/681749/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29355460.html
http://www.freeml.com/bl/230249/681750/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29355483.html
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29571306.html
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29571329.html
http://www.freeml.com/bl/230249/702999/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29837364.html
http://www.freeml.com/bl/230249/722895/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30221921.html
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30221927.html
http://www.freeml.com/bl/230249/724462/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30251121.html
http://www.freeml.com/bl/230249/726065/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30280856.html
http://www.freeml.com/bl/230249/726074/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30280931.html
http://www.freeml.com/bl/230249/727661/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30310004.html
http://www.freeml.com/bl/230249/727662/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30310049.html
http://www.freeml.com/bl/230249/727658/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30309936.html
http://www.freeml.com/bl/230249/729058/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30336284.html
http://www.freeml.com/bl/230249/732258/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30392163.html
http://www.freeml.com/bl/230249/735692/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/30450203.html
http://www.youtube.com/user/MizunoTomoko#p/u
http://www.youtube.com/watch?v=lKop9W_qW74
http://www.youtube.com/watch?v=LUgLWV3m7cU
http://www.youtube.com/watch?v=9B8MXxDCNfc
http://www.youtube.com/watch?v=KduKjkND3y0
http://www.youtube.com/watch?v=y332Rftyk1w
http://www.youtube.com/watch?v=FL86Fg6jF2U&feature=channel_page
http://www.youtube.com/user/MizunoTomoko#p/u/2/W-rut7P8XIc
http://www.youtube.com/watch?v=aOqUC6DLZ_E
http://www.youtube.com/watch?v=k6Sv8tCq_BI

redroses@…
http://www15.ocn.ne.jp/~redroses/profile.htm
http://www.freeml.com/ep.umzx/grid/Blog/node/BlogFront/user_id/230249

DoubleMoonForeignLanguageInstitute
http://www.freeml.com/ep.umzx/grid/Blog/node/BlogEntryFront/user_id/230249/blog_id/443664

DoubleMoonオリジナル文型練習ゲーム DoubleMoonSentenceBuildingGame
[...]

私の緊急連絡先 My Emergency Contact Address
http://www.freeml.com/bl/230249/589711/
[...]

私の履歴書 My Curriculum Vitae
http://www.freeml.com/bl/230249/432906/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29837575.html

私の自筆口述遺言書 My Handwritten, Orally Stated Will
http://www.youtube.com/watch?v=-9ZwgRL69AE
http://www.freeml.com/bl/230249/583208/

ゲームを使って英語の日常会話を楽しくおぼえましょう!!
http://www.freeml.com/ep.umzx/grid/Blog/node/BlogEntryFront/user_id/230249/blog_id/443664

翻訳承ります Translation Offer
http://www.freeml.com/ep.umzx/grid/Blog/node/BlogEntryFront/user_id/230249/blog_id/486679

作曲家水野朋子の新音楽試聴コーナー The New Audition Room Of Composer Tomoko Mizuno
http://www.freeml.com/bl/230249/618581/
http://blogs.yahoo.co.jp/ekatelinarus/29837549.html
http://www.freeml.com/bl/230249/628737/

私の『紅い薔薇』を弾いてみませんか?
If youd like to play my “Red Roses”, please see;
http://www.freeml.com/bl/230249/606605/
http://www.freeml.com/bl/230249/606602/
http://www.freeml.com/bl/230249/608740/