水野朋子さんのマイページ

Devils Bible345‐1 悪魔のバイブル345−1

 「ごもっともですな...
"Indeed...

 ところで、お嬢様、巷では、お嬢様の作品
http://www.freeml.com/bl/230249/618581/
を演奏できる人がほとんどいないのは、呪いのせいだ、なんて噂が
飛び交っているようですが...」
By the way, there seems to be such a rumor going around that
it is because of some curse that few people can actually play
your works
http://www.freeml.com/bl/230249/618581/

well..."

 「呪いですって?」エリザベスは吹き出す。「もちろん私は卑劣な
人や性悪な人が嫌いだから、そんな人たちには私の作ったものは出来れば
使って欲しくないというのが本音だけど...だから、こんな遺言書
http://www.youtube.com/watch?v=-9ZwgRL69AE
http://www.freeml.com/bl/230249/583208/
まで用意しているのだけど、
"Curse?" Elizabeth bursts into laughter. "You know, actually,
if possible, I NEVER want any mean or nasty people to use my
intellectual properties. That's why I have prepared such a will;
http://www.youtube.com/watch?v=-9ZwgRL69AE
http://www.freeml.com/bl/230249/583208/

 でも、演奏出来ない理由はそれだけじゃないと思うわ。決して呪い
なんかじゃなくて、もっとずっと現実的な理由だけど。」
But I don't think it's just because of some curse that they
cannot play them well. I think there seems to be some much
more "physical" reason."

 「と申しますと...?」
"Some "physical" reason...?"

 「どんなにいい人であっても、自ら然るべき努力をしなければ無理よ。
他人の脳を取ったりと、「神頼み」だけでは何も出来ないわ。
"However good they may be, they should make proportionate efforts
themselves, I think. They should do much more than taking others'
brains or just praying to God, or they won't be able to do anything
special.

 たとえば、ピアノ
http://www.youtube.com/watch?v=FL86Fg6jF2U&feature=channel_page
http://www.youtube.com/user/MizunoTomoko#p/u/2/W-rut7P8XIc
http://www.youtube.com/watch?v=aOqUC6DLZ_E
の演奏技術に関しても、私はもうかれこれ41年も弾いているのだし
...41年分の技術をずぶの素人が一朝一夕で真似なんか出来ると
思うの?絶対にあり得ないわ。
For example, I have played the piano
[...]
for almost 41 years. Do you think it's possible for complete
beginners to be able to do the same thing in a single day? I
think it's definitely impossible.

 バイオリン
http://www.youtube.com/watch?v=LUgLWV3m7cU
http://www.youtube.com/watch?v=9B8MXxDCNfc
http://www.youtube.com/watch?v=KduKjkND3y0
http://www.youtube.com/watch?v=cje6eAp-X_U
に関しては驚くほど成長が早かったとみんな言うけど...それは
子供の頃の合唱経験やピアノ演奏経験
http://www.freeml.com/ep.umzx/grid/Blog/node/BlogEntryFront/user_id/230249/blog_id/432906
のゆえであって、そんな経験の全くない人には絶対にあり得なかったと
思うし、
People around me said that my violin skills made exceptionally
remarkable progress
[...]
but I think it was completely impossible without such good
groundings as such experiences as a member of the elementary
school chorus club or playing the piano.
http://www.freeml.com/ep.umzx/grid/Blog/node/BlogEntryFront/user_id/230249/blog_id/432906

それよりなにより、特に私のピアノ作品
http://www.youtube.com/watch?v=Y7SGhOiDZAM
が難解過ぎて弾けないと言われる理由は、やっぱり、みんな機械的な
反復練習ばかりを繰り返しているだけで、数学的理論的に音楽という
ものを分析しないからだと思うの。」
And above all, I guess the reason why my piano works
http://www.youtube.com/watch?v=Y7SGhOiDZAM
are said to be too difficult to play is that most pianists
don't analyze musical works mathematically or theoretically,
almost always repeating mechanical training."

Binder: 水野朋子のバインダー(日記数:994/全体に公開)