水野朋子さんのマイページ

Devils Bible356-1 悪魔のバイブル356−1

 そしてエリザベスは、YouTubeで発表済みのマルチメディア
ビデオクリップを執事と一緒に久々に見返している。
And Elizabeth is reviewing the video clips she has created
and published on YouTube with the Steward.

 「私が個人的に一番気に入っておりますのは、やはり、この
『ありふれた夜想曲』
http://www.youtube.com/watch?v=XlQrMJcDh0s
http://www.freeml.com/bl/230249/617087/
ですな。
"My most favorite one of them is this "Nocturne Vulgaire".
http://www.youtube.com/watch?v=XlQrMJcDh0s
http://www.freeml.com/bl/230249/617087/

 なかなかノスタルジックで詩情溢れる出来栄えです。」
It is made rather nostalgic and lyrical."

 「そうね。表題どおり、ありふれた夜想曲を一曲書いてみたわ。
こんなに明確な調性のある作品は最近は滅多に書かないけど、
たしかに、映像にある種のストーリー性があるところがほかの
作品と大きく違うところよね。」
"I think so, too. Well, I composed a literally "familiar-
sounding" nocturne according to the title of the poem written
by Arthur Rimbaud though I seldom write such "tonal" works
recently. The major difference in this video clip from
the other ones is, I think, that it has something like
a story."

 「最も都会的なのは、『H』
http://www.youtube.com/watch?v=cje6eAp-X_U
http://www.freeml.com/bl/230249/603762/
http://www.freeml.com/bl/230249/603772/
と『猫の目』
http://www.youtube.com/watch?v=VJoetfXu4BA
http://www.freeml.com/bl/230249/603761/
http://www.freeml.com/bl/230249/617086/
でしょうか。」
"The most "urbane" ones are, I think, "H"
[...]
and "Cat's Eye",
[...]
right?"

 「そうね。これはかなりツンツンに尖った感じで撮ってみたわ。」
"Well, they are made rather aggressive."

 「同じく街が題材なのにも関らず、この『異国の人々』
http://www.youtube.com/user/MizunoTomoko#p/u/3/qiI665Dim1M
http://www.freeml.com/bl/230249/603761/
http://www.freeml.com/bl/230249/656750/
http://www.freeml.com/bl/230249/656751/
と『街』
http://www.youtube.com/watch?v=wFEd4CRSMIw
http://www.freeml.com/bl/230249/605440/
と『雪のうえの紅い椿』
http://www.youtube.com/watch?v=aOqUC6DLZ_E
には、なんだか独特の憂いがありますな。」
"But this "Foreign People",
[...]
and "Ville"
http://www.youtube.com/watch?v=wFEd4CRSMIw
http://www.freeml.com/bl/230249/605440/
and "Camellia On The Snow"
http://www.youtube.com/watch?v=aOqUC6DLZ_E
have some tint of sorrow though they also deal with similar
landscapes."

 「まあそうだけど。3つともそんなに攻撃的な作風でもないし。」
"I think so, too. Whatever, they are rather less aggressive."

Binder: 水野朋子のバインダー(日記数:994/全体に公開)